Monday, January 10, 2011

Bila kita terlalu kecil

 Pernah kita  rasakan bila..
 tidak semua perkara mampu kita lakukan sendiri...
 Pernah kita disaat gelap,
 yang perlukan teman...tp mereka biarkan kita sendiri..
 dan mereka terus bersembunyi..

Namun kita pasti akan terus kedepan..
takkan mengharap pada mereka lagi,
Namun kita  tak pernah terfikir.. ia begitu mudah,
tanpa mereka disini...
...tp kita akan tetap cuba dan cuba..

Pasti ada jalan diluar sana..tiada siapa bisa jelas tuk menjawab..
kerna perjalanan kita tidak sama..walau laluannya masih sama
tapi kisahnya..tidak serupa,

Mereka juga pernah kata..yg mereka bisa membantu,
namun kita tak mampu tuk terus mengharap..dan simpan ia selama lama..
kerana suatu hari kita akan tahu yg kita bukanlah siapa2..lagi,
dan perlu bergerak sendiri...



 Jika dulu bintang itu aku rasakan sangat  kecil,
tapi sekarang ia terlalu besar tuk aku memikulnya...
Bila aku rasakan, aku terlau kecil.. bagaikan seekor kunang2..pasti
...ia tidak mampu memikulnya sendiri..


Maka aku masih perlukan mereka...walau bukan mengharap terlalu besar,
tp sekadar menerima...yg mereka tidak akan pernah hilang,
kerna wujudnya mereka tuk saling membantu..dan saling menyayangi..
bukan sekadar teman..tp sebagai pendorong dan aku perlu hargai,
walaupun tidak besar tp setiap pertolongan..aku harus mensyukurinya..

No comments:

Post a Comment