Wednesday, June 15, 2011

Hadir kerana dia

Pertama aku hadir kerana dia.
kedua aku hadir kerana dia..
ketiga aku hadir kerana dia..
keempat dan seterusnya juga adalah kerana dia..
 
Tiada alasan lain melainkan ingin bersamanya..tp jika alasan itu harus disisihkan,
sisihkan aku dahulu..agar tidak merasa sakit kerana menahannya
dia memberi harapan..dia juga yg menghancurkan..
 
Bagaimana perasaan, bila hancur hatinya bagai di"tikam tikam"..
kerana mengenangkan dia dan janji janjinya..
luluhnya tak terucap..sakitnya tak tertangung teramat,
 
Semangatnya disentap..bukan perlahan, tp sangat kuat..
sekali sudah memadai..cukup merasakan terlalu sakit
jika ingin pergi katakan seadanya..
jika masih inginkan katakan seikhlasnya..
 
Atau masih benar..dan masih ya jawapan itu..
aku tunggu saat itukan tiba,
sayangnya agung tp masih separuh..belum lagi sepenuhnya..
kerana takut berlaku begini...
kerana dari awal..sudahpun terjadi..
bagaimana harus percaya tuk seterusnya nanti,
 
Hanya kau yg bisa membuktikan..
katakan pada ku bahawa sangkaan aku..
 
TIDAK BENAR
...................................................................................................
"Suka itu berbeza..
Cinta itu harus sayang
sayang itu mungkin..
dan Percaya itu sukar.."

No comments:

Post a Comment