Saturday, April 16, 2011

Tidak akan pernah lupa

Hujan tak berhenti..dan ia seolah curahan lambaian..pada saya,
saya dpt lihat awak renung saya dari jauh..
dlm samar itu juga..saya cuba dekati awk,
tapi awk hilang saat saya cuba melakukannya..

Malam itu terus gelap..dan diam dlm sepinya,
namun saya tak pernah berhenti..
juga tidak pernah sekali lupa tuk melihat awk lagi..
setiap yg menitis adalah tanda saya terlalu rindukan awk..
saya sedar jika air mata saya tidak "ditadahi"
namun saya tetap terus berfikir dgn fikiran positif..

Mungkin awk terlalu penat dan tak ada masa dgn saya lagi..
tp saya harap awk beritahu saya setiap malam dgn sms awk..tp awk terus diam hingga saya yg hubungi awak..
tp itu pun sekejap ajer..sb awk kata awk ngantuk..
saya faham klu awk letih tp berilah saya sedikit ruang tuk rindu saya..

Awk..dia akan terus merasa sakitnya bila awak tak beritahu padanya,
dimana awak sekarang..mgkn dia lupa atau tak sedar mgkin juga tidak lagi melepaskan awk..
dunia awk dan dia berbeza..jadi saya cuba beritahu pada dia..yg awk sudah "tiada''..
tp dia tetap menanti sms dan merenung dari luar setiap kali hujan turun..


Saya tahu ia terlalu sukar dilupakan...lebih2 lagi hilangnya awk dlm tangannya mengenggam penuh erat..
dia ingin sangat menjaga awk dan melakukan apa shja demi awk..
Berlalunya perjalanan itu membawa terus hatinya bersama2 awk..
hingga dia lupa hari seterusnya bukan lg bersama awk..
dia cuma ingat hari dia bersama awak..jd saya harap awk sendiri yg beritahu dia..agar

"lepaskan" awk pergi..

Saya tahu awk juga tak ingin dia tersiksa dan terkurung dlm dunianya shja...
dia kini bersama saya..dan awk tak perlu risau, kerana saya boleh menjaga dia..
walau tidak sama dgn apa yg awk pernah lakukan tp saya cuba sebaik baiknya menjaga dia..
awk tak perlu risau..kini dia bersama saya..
saya cuma harap awk rela lepaskan dia..

Dia juga rela lepaskan permergiaan awk jika awak tak menghalangnya..
sedarkan dia dgn "mimpi"  awk..
biarkan saya dan dia mulakan hidup yg baru..
tapi kami tidak pernah melupakan awk..
semoga awak aman..dan tenang disana bersama2
mereka :(


No comments:

Post a Comment